fredag den 27. august 2010

En ny start

Nej, der er ikke sket noget afgørende i mit liv, der giver anledning til titlen på dette indlæg. Det er blot bloggen her, som jeg vil prøve at kickstarte efter snart et års pause.
 Forestiller mig, at den kommer til at handle mere om hvad jeg har betragtet i løbet af dagen, ugen eller hvor lang tid, der nu kommer til at gå mellem indlæggene. Diagnosen vil nok blive efterfulgt af et kapitel eller 2 mere, ligesom jeg en gang imellem vil bruge tid på at se tilbage på andre skelsættende episoder i livet.

De sidste par uger, har jeg brugt dagens sidste overskud af hjernekapacitet til at genlæse Bill Brysons En kort historie om næsten alt. En fortælling om naturvidenskabens historie, fortalt så det fænger og kan forstås også for mig, som godt nok har en vis interesse for emnet, men ikke har haft fysik og kemi siden folkeskolen og ikke ligefrem afsluttede dette med bravour. Ubegribelige tal og sære videnskabsmænd er nogle af ting, som fascinerer og krydret med humor, gør at jeg kommer til at føle mig meget klog, og ikke mindst giver mig lyst til at læse videre i de omkring 600 sider. Okay, jeg er på vej til en boganmeldelse nu, hvilket ikke var meningen, så dagens blog slutter her. Jeg skal hen under lampen og læse om de ufattelige mængder energi i en vejrfront.

Ingen kommentarer: